Különleges vendég a Budaörsi reptéren

2019/09/11. - írta: Gastrospotter

Ma reggel, gondolni sem mertem arra, hogy kiugrom egy rövid időre is valamelyik repülőtérre. Akadt ma bőven elég tennivaló, így a délutánomat pihenéssel és a repülős képeim katalogizálásával akartam tölteni.

Igazából megszoktam hogy mindig van valami ami az eltervezett dolgokat keresztül vágja. Amúgy is ha nem így történne unalmas lenne az élet.
Természetesen vannak olyan helyzetek amikor nem haragszom, ha az esetleges tervem dugába dől. Nos, így volt ez a mai is...
Vásárlásból hazafele , kaptam egy üzenetet, hogy kiugorhatnék , kicsit Budaörsre... Vettem egy mély levegőt és kinagyítottam az üzenet mellé odabiggyesztett képet. A további utam hazafele már a hipertér ugrás sebességével történt. Táskámat felkapva már indultam is , hogy minél hamarabb kapjam lencsevégre ezt a csodát.

Nos annyi biztos, hogy ez a gép igen kilógott az ott megszokott merevszárnyuak sokasága közül. A gép egy North American OV-10B Bronco volt.

2.jpg
Az OV–10 Bronco amerikai könnyű csatarepülőgép, melyet felkelők elleni harcra fejlesztettek ki az 1960-as évek első felében. kizárólag a Nyugat-német Luftwaffe számára gyártotta az OV-10B változatot, ezek közül 18-at szállított le 1970-es évek első felében. A Luftwaffe csak légicéltárgy-vontatóként használta ezt a tipusváltoztatot . Ebből következik ,hogy nem volt semmilyen fegyverzet az OV–10B változaton .A rakományajtót egy plexi kupolára cserélték hogy a hátsó ülésen ülő célcsörlő kezelője tisztán láthassa a feladatot.

5.jpg
A meghajtásáról két 492 kW-os (660 LE) Garett T76 légcsavaros gázturbinás hajtómű gondoskodik.
A gépet különleges kialakítás jellemzi . A felső, állandó húrtényezőjű szárnyaival, a két, hajtómű-gondoláktól a vízszintes vezérsíkig nyúló, függőleges vezérsíkban végződő faroktartójával semmi más géppel össze nem téveszthető alakja van. A Luftwaffe 1990-ben visszavonta Bronco flottáját amiket késöbb Pilatus PC-9-re cseréltek.

Kis Techikai információ :

Szárnyfesztávolság : 12,19m

Hosszúság : 13,41m

Magasság : 4,62m

Üres tömeg : 3127Kg

Maximális felszálló tömeg : 6552kg

Hajtómű : 492 kW-os (660 LE) Garett T76 légcsavaros gázturbinás hajtómű

Maximális sebesség : 463Km/h

Szolgálati magasság : 9150M

Hatótáv: 2224km

3.jpg
bronco.jpg
img_1785.jpg
A gép egyébként a Szegei légishow egyik sztárvendége lesz 2019. szeptember 13-14-15.-én.

A képek a Budaörsi repülőtér engedélyével készültek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://spotterdomb.blog.hu/api/trackback/id/tr7015066642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása